TV, Radio și Online - Reguli Noi în 90 de Zile
Sursa poza si informatii: brasov.net
În ședința publică de ieri, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat măsuri stricte pentru protejarea consumatorilor, în special a minorilor, în fața publicității la jocurile de noroc. Astfel, vedetele nu vor mai putea să apară în reclamele pentru astfel de jocuri, pe toate canalele media: TV, radio și online. Această regulă va intra în vigoare în 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.
Decizia face parte dintr-un set mai amplu de modificări aduse Codului de Reglementare în Audiovizual, care vizează atât clarificarea obligațiilor radiodifuzorilor, cât și întărirea protecției publicului, inclusiv în cadrul serviciilor media la cerere. Vicepreședintele CNA, Valentin Jucan, a declarat că acest cod este „mult mai aproape de realitate, curajos și care aduce nu doar clarificări care țin de radiodifuzori, ci vine și în întâmpinarea protejării publicului”.
Printre alte dispoziții importante se numără interzicerea publicității pentru jocurile de noroc în care sunt prezente personalități publice din domenii precum sport, știință sau persoane cu notorietate în mediul online. De asemenea, s-a interzis publicitatea făcută de farmacii bazată pe promoții la suplimente alimentare, dispozitive sau tratamente medicale. Suplimentele și dispozitivele medicale vor fi supuse acelorași restricții publicitare ca și medicamentele fără prescripție.
Aceste măsuri vin în contextul în care organizația Salvați Copiii a solicitat Parlamentului României să interzică orice formă de publicitate a jocurilor de noroc și amplasarea sălilor de jocuri de noroc în apropierea unităților de învățământ sau a altor spații destinate copiilor și tinerilor.
Noile reglementări vor intra în vigoare în 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial, iar până atunci, autoritățile vor asigura implementarea și respectarea acestora.