Toate trenurile rămân pe șine. CFR Călători și Transferoviar și-au plătit din datorii, nu se mai suspendă curse

Toate trenurile rămân pe șine. CFR Călători și Transferoviar și-au plătit din datorii, nu se mai suspendă curse

Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, CFR SA a anunțat că intenționa să suspende zeci de trenuri operate de CFR Călători și Transferoviar din cauză că aceste companii acumulasera datorii considerabile la taxa de utilizare a infrastructurii (TUI). Cu toate acestea, o serie de plăți efectuate în ultimul moment au permis continuarea curselor feroviare, odată cu decizia de a suspenda temporar aplicarea suspendării, potrivit unui comunicat emis de CFR SA.

Situația Tensiunată dintre CFR și Operatorii Feroviari

Pe 20 august, CFR SA a transmis o notificare către CFR Călători, subliniind datoriile de 41,41 milioane lei pentru TUI și amenințând cu suspendarea trenurilor de la 1 septembrie și 1 octombrie. În paralel, și Transferoviar a fost avertizat de perspective similare din cauza restanțelor acumulate. În aceste circumstanțe, Mihai Barbu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), a subliniat că eșalonarea datoriilor este soluția viabilă pentru a evita întreruperea serviciilor feroviare.

Eforturi pentru Eșalonarea Plăților

În urma întâlnirilor dintre reprezentanții CFR Călători, Transferoviar și CFR SA, s-a convenit asupra unor măsuri concrete pentru a soluționa parțial problema datoriilor. ARF a decis să aloce o parte din compensațiile pentru facilitățile de călătorie acordate anumitor categorii sociale celor doi operatori. De exemplu, CFR Călători ar primi suplimentar 7,8 milioane lei pentru un nou contract de servicii publice.

Cu toate acestea, miercuri, CFR Călători a specificat că are dificultăți în a achita TUI la termenul scadent, în ciuda sumelor datorate de la ARF, ce depășeau 139 milioane lei. Chiar și așa, compania a reușit să achite o parte din datorie, continuând demersurile pentru colectarea sumelor restante.

Soluții de Moment și Posibile Complicații

Sursele din industrie sugerează că tensiunile au escaladat când CFR Călători a plătit salariile angajaților înainte de termen, ceea ce nu s-a întâmplat în cazul CFR SA, afectată de lipsa fondurilor din cauza datoriilor neplătite. Cu toate acestea, întâlnirile ulterioare au indicat clar intenția de a menține trenurile în circulație, așa cum a declarat Mihai Barbu, care a subliniat că stoparea trenurilor ar aduce prejudicii financiare pentru toți actorii implicați.

Evident, continuarea operării curselor feroviare depinde de respectarea angajamentelor financiare și de cooperarea dintre companii și ARF. În acest context, orice anulare a trenurilor ar însemna pierderi financiare semnificative pentru operatori și reduceri în compensații.

Concluzie

Decizia recentă de a suspenda temporar prevederile suspendării trenurilor aduce o gură de aer necesară pentru CFR Călători și Transferoviar. Totuși, pentru a asigura stabilitatea pe termen lung a serviciilor feroviare, este esențială o gestionare mai prudentă a finanțelor și colaborarea strânsă între toți factorii implicați în sectorul feroviar din România.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.