salarii neplătite și lucrări suspendate
Sursa poza si informatii: brasov.net
Lucrările de modernizare a căii ferate Brașov–Sighișoara, parte a coridorului european Rin-Dunăre, sunt în impas din cauza lipsei de fonduri, iar muncitorii nu și-au mai primit salariile de două luni.
Proiectul, care vizează creșterea vitezei trenurilor la 160 km/h, este blocat pe sectorul cel mai dificil, unde șantierul a rămas pustiu. Această situație a fost semnalată de comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, care a avertizat că România riscă să piardă până la 300 de milioane de euro din finanțarea europeană alocată acestui proiect, din cauza întârzierilor și a lipsei de progres în ultimii ani.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a exprimat îngrijorări similare, menționând un progres extrem de slab pe lotul Apața–Cața, unde contractul semnat în 2020 a ajuns la doar 17,5% realizare. Acest segment include construcția a 12 kilometri de tuneluri, cu termen de finalizare în decembrie 2024.
În plus, România a pierdut deja 320 de milioane de euro din fonduri europene din cauza semnării întârziate a contractelor pentru modernizarea căii ferate Brașov–Sighișoara, iar acum riscă să piardă încă 500 de milioane de euro din cauza întârzierilor actuale.
Această situație afectează nu doar muncitorii, care nu și-au primit salariile de două luni, dar și perspectivele de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiune. Autoritățile sunt îndemnate să găsească soluții rapide pentru deblocarea fondurilor și reluarea lucrărilor, pentru a evita pierderea finanțării europene și pentru a asigura finalizarea proiectului conform planificării inițiale.