Provocarea Principală a Guvernului Viitor - Găsirea Fondurilor, Declarație Grindeanu în Problema Finanțării Proiectului

Provocarea Principală a Guvernului Viitor - Găsirea Fondurilor, Declarație Grindeanu în Problema Finanțării Proiectului Sursa poza: Economica.net

Analiza Stadiului Actual

Proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov este la un moment de cotitură, iar problema principală este lipsa finanțării adecvate, susține Sorin Grindeanu, întrebat de un jurnalist de la TVR despre stadiul lucrărilor. Deși contractul a fost recent mutat de la CNAIR la CNIR, progresul este blocat din cauza neînțelegerilor dintre CNIR și antreprenor cu privire la numărul exact de foraje necesare.

Lipsa Finanțării - Un Obstacol Major

Grindeanu subliniază că nu doar acest proiect se confruntă cu dificultăți, ci și alte inițiative similare care se află în faza de studii de fezabilitate. Esențială pentru continuarea acestor proiecte este găsirea fondurilor necesare. În condițiile în care bugetul Ministerului Transporturilor ar rămâne la 14 miliarde de lei, multe din aceste proiecte ar rămâne blocate la stadiul de studii preliminare.

Transferul și Revizuirea Contractului

În luna februarie, Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat contractul pentru completarea studiului de fezabilitate și dezvoltarea proiectului tehnic al Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov. Acest contract, inițial gestionat de CNAIR, are o valoare de 46,5 milioane de lei fără TVA și include mai multe etape:

  • Revizuirea și finalizarea studiului de fezabilitate, ale cărui rezultate sunt așteptate până în aprilie 2025.
  • Elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), care are un termen de finalizare de șase luni.
  • Dezvoltarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE), de asemenea cu un termen de șase luni.

Planuri și Perspective

Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a menționat că s-a inițiat o analiză extinsă a documentației existente, solicitând Consitrans S.R.L să actualizeze graficul de execuție pentru a vedea în ce măsură acest calendar poate fi respectat. Obiectivul principal este lansarea în licitație a sectorului de autostradă dintre Cristian și Codlea.

Detalii Tehnice și Logistice

Conform Analizei Multi Criteriale a traseului, autostrada A3 Ploiești – Brașov, cu o lungime totală de 112 kilometri, începe din sudul Ploieștiului, continuând segmentul existent A3 București – Ploiești. Include și sectorul A3 Râșnov – Cristian, care a fost deschis circulației în 2020, iar traseul se va încheia la Codlea, în nord-vestul Brașovului. La Codlea, autostrada se va conecta printr-un nod de mare viteză cu autostrăzile A13 Sibiu – Făgăraș – Brașov și A13 Brașov – Bacău.

Concluzii

Acest proiect este unul esențial pentru infrastructura României, dar progresul său este puternic condiționat de identificarea unor surse de finanțare sustenabile. Cu planuri de extindere și interconectare a autostrăzilor deja existente, A3 Ploiești – Brașov poate schimba semnificativ fluxurile de trafic și transportul în România. Însă fără o finanțare clară și eficient gestionată, proiectul rămâne doar o promisiune pentru viitor.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
 Brașov: Cerere uriașă pentru clasele pregătitoare cu peste 5.700 de aplicanți și locuri limitate
 Cea Mai Friguroasă Noapte din Ultimii 46 de Ani, Înregistrată pe 12 Mai
Cerințe Impuse de Comisia de Urbanism pentru Proiectul Imobiliar pe Terenul Fabricii Prems
Dezinsecția în Brașov Reprogramată pentru 26-31 Mai din Cauza Vremii Neprielnice
 Discriminare Sistemică Acasă - Soluții Urgente pentru Consolidarea Suveranității Economice și Creșterii Durabile în 2024
 Doi Turiști Străini Coborâți cu Elicopterul SMURD din Masiv
 Elevă de la Colegiul A. Șaguna Brașov obține aurul în 2025
George Simion a Retras Video-ul Cu Asasinat Mediatic ce Justifica Absența sa de la Dezbaterea Electorală de Ieri
 Implementare de Tehnologie Avansată pentru Controlul Traficului Rutier
 importurile serale depășesc un sfert din consum, iar prețurile cresc dramatic
 Impulsionăm reforma Romsilva - fără turnare, direcție clară spre o restructurare temeinică și durabilă pentru viitorul pădurilor României