Progres constant în forajele geotehnice pentru Autostrada A13 Brașov-Bacău, conform planificării
Sursa poza si informatii: brasov.net
Lucrările de foraj geotehnic pentru Autostrada A13 Brașov-Bacău avansează conform planului, cu peste 7.200 de metri liniari deja forați.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că, până în prezent, s-au realizat 7.236 de metri liniari de foraj geotehnic, marcând un progres de peste 1.700 de metri față de luna precedentă. Aceste lucrări sunt esențiale pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al autostrăzii A13, care va lega Brașovul de Bacău.
În județul Brașov, forajele se desfășoară în zonele Bod-Hălchiu, iar în județul Covasna, în localitățile Angheluș/Sfântu Gheorghe și Moacșa. Aceste investigații sunt cruciale pentru determinarea condițiilor geotehnice ale terenului și pentru proiectarea corespunzătoare a infrastructurii.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a menționat că traseul inițial al autostrăzii va fi modificat în zona municipiului Brașov, ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei. Această reproiectare este necesară pentru a acomoda o investiție strategică a companiei Romarm. CNIR colaborează cu autoritățile locale și comunitățile din județele Brașov și Covasna pentru a identifica cea mai potrivită variantă de traseu.
Studiul de Fezabilitate, în valoare de 81 milioane lei, are o durată estimată de 24 de luni, începând din septembrie 2024. Acesta include studii geotehnice, topografice, arheologice și documentația de mediu necesară obținerii Acordului de Mediu. Autostrada A13 va conecta, la vest, cu viitoarea autostradă Sibiu – Făgăraș – Brașov, printr-un nod de mare viteză în zona Codlea, și, la est, cu Autostrada Moldovei – A7, în zona Răcăciuni.
Aceste progrese reprezintă pași importanți în dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiune, facilitând conexiuni mai rapide și sigure între Brașov și Bacău.