Profesorul Adrian Modrișan din Brașov Critică Metodele de Predare a Matematicii la Evaluarea Națională
Sursa poza: bizbrasov.ro
Profesorul de informatică Adrian Modrișan de la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov atrage atenția asupra necesității de a revizui metodele de predare a matematicii în școli, subliniind că elevii de clasa a IX-a manifestă tot mai des automatisme care le limitează capacitatea de a gândi critic.
Într-un interviu recent, profesorul Modrișan a observat că elevii se bazează excesiv pe memorarea și aplicarea mecanică a formulelor, fără a înțelege profund conceptele matematice. Această abordare îi împiedică să abordeze problemele într-un mod analitic și creativ.
„Elevii, de fapt, știu un set de formule și pur și simplu din baza lor de date, în funcție de exercițiu, selectează formula, o aplică și asta e tot. Foarte rar sunt puși în situația de problematizare”, a explicat profesorul Modrișan.
El sugerează că, în loc să se concentreze pe o schimbare a examenului de Evaluare Națională, ar fi mai benefic să se regândească modul în care se predă matematica, pentru a încuraja gândirea critică și capacitatea de a rezolva probleme complexe.
Această perspectivă vine în contextul în care Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov a fost gazda primului festival de educație matematică din România, DataMathLab, desfășurat în iulie 2024. Evenimentul a reunit profesori din țară și din străinătate, având ca scop transformarea modului de predare și învățare a matematicii, punând accent pe vizualizare și înțelegere profundă a conceptelor.
De asemenea, colegiul a obținut rezultate remarcabile la Evaluarea Națională, situându-se pe primul loc în județul Brașov, cu medii peste 9.
Aceste inițiative și rezultate subliniază importanța adaptării metodelor de predare pentru a dezvolta abilități analitice și creative în rândul elevilor, pregătindu-i astfel mai bine pentru provocările viitoare.