Primul Tren Diesel Complet Românesc, Leon, Va Lega Bucureștiul de Brașov
Sursa poza si informatii: bizbrasov.ro
Trenul Leon reprezintă o premieră în industria feroviară românească, fiind primul automotor Diesel fabricat integral în țară după 80 de ani. Acest tren modern, cu o viteză de 120 km/h, va circula în această vară pe rutele București-Brașov și București-Constanța, aducând condiții de călătorie comparabile cu cele din vestul Europei.
Detalii despre trenul Leon
Automotorul Leon este rezultatul colaborării a 180 de ingineri și tehnicieni de la Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET. Acesta este echipat cu două motoare diesel eficiente, fiecare de 390 kW, și dispune de o capacitate de 155 de locuri, dintre care 11 sunt în zona VIP. Interiorul trenului include fotolii rabatabile, scaune ergonomice, aer condiționat și spații speciale pentru bagaje mari și biciclete. De asemenea, trenul este dotat cu feronerie panoramică, izolație fonică și sisteme audio-vizuale de informare. Pentru confortul persoanelor cu mobilitate redusă, sunt disponibile rampe de acces și toalete ecologice adaptate.
Performanțe și certificări
După ce a parcurs cu succes peste 30.000 de kilometri în diverse teste, trenul Leon a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule pe toate rețelele feroviare europene. Acest lucru subliniază calitatea și siguranța vehiculului, care respectă standardele europene în materie de transport feroviar.
Perspective pentru Brașoveni
Pentru călătorii din Brașov, introducerea trenului Leon înseamnă o opțiune de transport mai rapidă și mai confortabilă către București și Constanța. Cu o viteză de 120 km/h și facilități moderne, acest tren promite să îmbunătățească experiența călătorilor și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare din România.
Declarații oficiale
Gruia Stoica, președintele GRAMPET Group, a subliniat importanța acestui proiect: "Leon este mult mai mult decât un tren, este o dovadă că se poate. Este un simbol al revitalizării industriei feroviare autohtone."
De asemenea, Florin‑Marian Spătaru, Consilier de Stat în cadrul Cancelariei Prim‑Ministrului, a declarat: "Vreau să discutăm și în București, dar poate la Pașcani, de extindere a capacităților de producție de la Pașcani pentru sistemul feroviar, pentru că România are nevoie de așa ceva."
Astfel, trenul Leon nu doar că îmbunătățește transportul feroviar din România, dar și simbolizează un pas important în dezvoltarea și modernizarea industriei feroviare autohtone.