Prelungirea Suspendării Programului Rabla, Inițial Prevăzut să Debuteze pe 19 Iunie

Prelungirea Suspendării Programului Rabla, Inițial Prevăzut să Debuteze pe 19 Iunie Sursa poza si informatii: brasov.net

Programul Rabla 2025, destinat înlocuirii autovehiculelor vechi cu modele noi și mai ecologice, a fost suspendat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Inițial, sesiunea pentru persoane fizice urma să înceapă pe 19 iunie 2025, la ora 10:00. Decizia de suspendare survine în contextul negocierilor recente pentru formarea unui nou Guvern, menite să asigure echilibrul și stabilitatea la nivel guvernamental și economic.

Programul Rabla 2025 oferea persoanelor fizice posibilitatea de a beneficia de finanțare nerambursabilă pentru casarea autovehiculelor vechi și achiziționarea de vehicule noi, mai puțin poluante și mai eficiente energetic. Bugetul alocat pentru acest program era de 610 milioane de lei, împărțit astfel: 210 milioane de lei pentru achiziționarea autovehiculelor noi cu sisteme de propulsie termică sau hibrid, și 400 milioane de lei pentru vehiculele electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

Valoarea ecotichetelor era stabilită în funcție de tipul vehiculului achiziționat: 37.000 de lei pentru autovehicule noi pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen, 15.000 de lei pentru autovehicule plug-in hibrid sau motociclete electrice, 12.000 de lei pentru autovehicule noi cu sistem de propulsie hibrid și 10.000 de lei pentru autovehicule noi cu motor termic sau motociclete.

Suspendarea programului a generat îngrijorări în rândul industriei auto. Reprezentanții Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) au subliniat că oprirea programului ar putea afecta grav piața, estimând o scădere de aproximativ 40% în segmentul vehiculelor noi. Această situație ar putea compromite obiectivele de mediu privind reducerea poluării și eliminarea vehiculelor vechi din circulație.

În județul Brașov, unde industria auto are o prezență semnificativă, suspendarea programului Rabla 2025 ar putea avea un impact considerabil asupra economiei locale și locurilor de muncă din sectorul auto. De asemenea, ar putea întârzia înnoirea parcului auto și atingerea obiectivelor de mediu.

Decizia finală privind continuarea sau suspendarea programului este așteptată în următoarele zile. În acest context, autoritățile și reprezentanții industriei auto monitorizează cu atenție evoluțiile politice și economice, sperând într-o soluție favorabilă pentru toate părțile implicate.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Bilanț pentru România la jumătate de an. Ce s-a întâmplat cu importurile şi exporturile de energie
Circulație Oprită, Victima în Stare Critică După Impactul Dintre Trei Vehicule
Defecțiune la Macaz Cauzează Întârzierea Trenului CFR peste 116 Minute în Rupea
Doi Șoferi Prinși cu Alcoolemie Peste Limita Legală în Timpul Controalelor Rutiere
Eazy Asigurări, cea mai nouă firmă de RCA din România lansează un serviciu gratuit. Cum te poate scăpa de cheltuieli de 2.000 de lei
Importanța alegerii unei mașini second-hand
Investiția într-un automobil premium: Cum să faci alegerea corectă
Iran – Fabrică secretă de drone ale Israelului în inima capitalei Teheran
O nouă ordine mondială – Ce planuri se fac după întâlnirea dintre Trump, Zelenski, liderii din UE şi şeful NATO. Planeta face pregătiri pentru un acord istoric
O Revoluție în Plata Rovinietei
Peste 350.000 de Amenzi pentru Viteză Excesivă în România, în S1 2025