O Revoluție în Plata Rovinietei

O Revoluție în Plata Rovinietei

Sursa poza si informatii: brasov.net

Ministerul Transporturilor a semnat recent un contract pentru implementarea unui nou sistem electronic de tarifare rutieră, care va transforma modul în care șoferii achită utilizarea drumurilor naționale. Începând cu finalul anului 2025, taxele nu vor mai fi calculate pe bază de abonament, ci în funcție de numărul de kilometri parcurși, ținând cont de traseu, caracteristicile vehiculului și tipul de drum utilizat.

Detalii despre noul sistem de tarifare

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit contractul pentru dezvoltarea și implementarea acestui sistem Vodafone România S.A., valoarea totală a contractului fiind de 224,5 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea provine din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Noul sistem va introduce două moduri de tarifare:

  • Tarif pe perioadă (time-based): Aplicabil autoturismelor, autobuzelor, autocarelor și vehiculelor de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) de până la 3,5 tone.

  • Tarif pe distanță (distance-based): Destinat vehiculelor de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone.

De asemenea, pentru autoturisme, autobuze, autocare și vehicule de transport marfă cu MTMA de până la 3,5 tone, se va aplica un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor montani.

Implementare și termene

Durata contractului de implementare este de 24 de luni, cu un termen intermediar obligatoriu: până la 1 ianuarie 2026, trebuie finalizată activitatea de „punere în producție a modulelor tarifare per kilometru”, respectiv serviciile web, aplicația mobilă și portalul de utilizator.

Acest proiect face parte din angajamentele asumate de România prin PNRR și are ca scop modernizarea și eficientizarea sistemului de taxare rutieră, asigurând o colectare mai corectă și transparentă a tarifelor pentru utilizarea infrastructurii rutiere.

Impactul asupra șoferilor din Brașov

Pentru șoferii din Brașov, această schimbare va însemna o taxare mai echitabilă, bazată pe utilizarea efectivă a drumurilor. Astfel, cei care parcurg distanțe mai mari vor contribui mai mult la întreținerea infrastructurii rutiere, în timp ce cei care utilizează mai puțin drumurile vor beneficia de costuri mai reduse. Implementarea acestui sistem promite o experiență de condus mai transparentă și mai corectă pentru toți participanții la trafic.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Bilanț pentru România la jumătate de an. Ce s-a întâmplat cu importurile şi exporturile de energie
Circulație Oprită, Victima în Stare Critică După Impactul Dintre Trei Vehicule
Defecțiune la Macaz Cauzează Întârzierea Trenului CFR peste 116 Minute în Rupea
Doi Șoferi Prinși cu Alcoolemie Peste Limita Legală în Timpul Controalelor Rutiere
Eazy Asigurări, cea mai nouă firmă de RCA din România lansează un serviciu gratuit. Cum te poate scăpa de cheltuieli de 2.000 de lei
Importanța alegerii unei mașini second-hand
Investiția într-un automobil premium: Cum să faci alegerea corectă
Iran – Fabrică secretă de drone ale Israelului în inima capitalei Teheran
O nouă ordine mondială – Ce planuri se fac după întâlnirea dintre Trump, Zelenski, liderii din UE şi şeful NATO. Planeta face pregătiri pentru un acord istoric
O Revoluție în Plata Rovinietei
Peste 350.000 de Amenzi pentru Viteză Excesivă în România, în S1 2025