Mii de utilizatori încă își suspendă călătoriile ecologice
Sursa poza: bizbrasov.ro
Reacția Coaliției pentru Economia Digitală
Decizia de a refuza reintroducerea serviciului de trotinete electrice în Brașov de către operatorii Bolt și Lime a fost catalogată drept surprinzătoare de către Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală. Acesta a subliniat că ambele companii implicate au respectat cerințele autorităților locale, abordând aspecte esențiale precum staționarea, intervenția rapidă și siguranța traficului.
Soluții propuse de operatori
Operatorii au prezentat Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Brașov o gamă variată de soluții menite să asigure o implementare sigură și eficientă a serviciului de trotinete. Printre acestea, se numără stabilirea unor locuri de parcare special desemnate în centrul orașului, interzicerea accesului în zone pietonale și limitarea vitezei, conform normelor Primăriei. De asemenea, au fost sugerate sesiuni de educație rutieră, organizate cu sprijinul Poliției Române, și implementarea unor teste cognitive în aplicațiile mobile, care să prevină folosirea trotinetelor de către persoane sub influența alcoolului.
În plus, au fost propuse măsuri de monitorizare constantă prin patrule speciale ce ar supraveghea utilizarea trotinetelor pe toată durata zilei. Cetățenii ar avea, de asemenea, la dispoziție un număr de telefon pentru a putea raporta eventualele nereguli.
Impactul ecologic și comunitar
Potrivit datelor furnizate de operatori, până în prezent, utilizarea trotinetelor a permis parcurgerea a aproximativ 1 milion de kilometri în mod sustenabil, contribuind astfel la economisirea a aproape 200 de tone de emisii de CO2. În plus, serviciul a funcționat adesea în completarea transportului public, devenind o soluție populară, în special pentru segmentele active ale populației.
Initiative în sprijinul comunității
După refuzul primit, Coaliția pentru Economia Digitală intenționează să organizeze o campanie publică, invitând locuitorii din Brașov să-și exprime opinia cu privire la reintroducerea acestui serviciu. Codreanu susține că absența plângerilor legate de lipsa trotinetelor este un argument nefondat și dorește să demonstreze necesitatea acestui mijloc de transport, mai ales în contextul scumpirii transportului în comun și al creșterii poluării urbane.
Pașii următori pentru reluarea serviciului
Serviciul, suspendat pentru iarnă conform unui plan de siguranță, necesită acum avizul Comisiei de Circulație pentru reluarea activității. Însă, până în prezent, acest aviz a fost amânat pentru operatorii Bolt și Lime, care au oferit acest serviciu în anii anteriori.
Coaliția pentru Economia Digitală, ce acoperă platforme de transport alternativ, livrare de alimente și altele precum Bolt, Uber, Glovo, Tazz și Lime, se concentrează pe facilitarea digitalizării economiei și sprijinirea inovațiilor digitale în România, cu beneficii evidente pentru comunitate și mediu. Astfel, viitorul serviciilor de micromobilitate ecologică în Brașov rămâne în balanță, aşteptându-se un compromis între autorități și operatori.