Incident Controversat în Trenul Intercity Constanța – Brașov din Cauza Schimbării unui Vagon Defect în Ultimul Moment
Sursa poza si informatii: bizbrasov.ro
Un incident neplăcut a avut loc vineri, 27 iunie 2025, în trenul Intercity 536, pe ruta Constanţa – Braşov, când un vagon de clasa 1, defect, a fost înlocuit cu unul de clasa a 2-a, stârnind nemulţumirea călătorilor.
Incidentul
Trenul Intercity 536, programat să plece la ora 16:30 din gara Constanţa, a fost afectat de un vagon de clasa 1, defect, care nu mai avea instalaţia de aer condiţionat funcţională. Astfel, înainte de plecare, vagonul defect a fost înlocuit cu unul de clasa a 2-a, modernizat, dar care nu corespundea clasei iniţiale. Călătorii care aveau bilete pentru vagonul de clasa 1 au fost informaţi că vor călători în vagonul de clasa a 2-a şi că vor primi diferenţa de tarif înapoi.
Reacţia călătorilor
Această schimbare a stârnit nemulţumirea unor pasageri. De exemplu, o doamnă care călătorea cu cei trei copii a refuzat să elibereze locurile care fuseseră vândute altor pasageri, ocupându-le împreună cu copiii săi. Şeful de tren a încercat să o convingă să elibereze locurile, dar s-a lovit de un refuz categoric, însoţit de urlete. În final, călătorii care aveau locuri acolo au fost nevoiţi să se descurce, găsind locuri libere în alte părţi ale vagonului.
Punctul de vedere al CFR Călători
Reprezentanţii CFR Călători au declarat că toţi pasagerii care aveau bilet pentru vagonul de clasa 1 au călătorit confortabil, fără probleme, în vagonul de clasa a 2-a, iar trenul a plecat din Constanţa la ora stabilită, fără întârzieri, chiar dacă s-a schimbat vagonul de clasa 1 cu unul de clasa a 2-a. În ceea ce priveşte recuperarea banilor de către călătorii care au călătorit cu clasa a 2-a, deşi aveau bilet pentru clasa 1, soluţia este simplă: cei care au achiziţionat biletul online vor primi automat diferenţa de preţ, iar cei care au cumpărat biletul de la casa de bilete trebuie să se prezinte la orice casă de bilete din Gara de Nord, să arate biletul de clasa 1 cumpărat anterior, iar imediat li se vor returna banii privind diferenţa de preţ dintre clase.
Context
Acest incident vine după ce aceeaşi garnitură a fost în centrul atenţiei nu cu mult timp în urmă, când s-a descoperit că de pe un vagon a sărit vopseaua, chiar dacă abia fusese modernizat cu bani europeni. De asemenea, trenul Intercity 536 a înregistrat întârzieri semnificative în trecut, cum ar fi o întârziere de 97 de minute la sosirea în Bucureşti Nord, cauzată de fluctuaţii de tensiune şi restricţii de viteză din cauza talonării barierei la trecerea la nivel.
Aceste evenimente subliniază importanţa menţinerii unui standard ridicat de calitate şi siguranţă în transportul feroviar, pentru a asigura confortul şi încrederea călătorilor.