Implementare de Tehnologie Avansată pentru Controlul Traficului Rutier
Sursa poza: brasov.net
Brașovul face pași importanți în modernizarea infrastructurii rutiere, implementând un sistem avansat de control al traficului pentru a spori siguranța participanților la trafic.
La intersecția străzii Crinului cu strada Micșunelelor, a fost instalat un sistem inteligent care integrează radare cu semaforizare adaptivă. Acest sistem include două radare, câte unul pentru fiecare sens de circulație, capabile să măsoare viteza vehiculelor de la distanță. Dacă un șofer depășește limita de viteză, semaforul se schimbă automat pe roșu, obligându-l să oprească. Astfel, se descurajează conducerea imprudentă și se protejează pietonii.
Această inițiativă face parte dintr-un proiect mai amplu al Primăriei Brașov, care vizează semaforizarea a 35 de treceri de pietoni și modernizarea semafoarelor în 44 de intersecții. De asemenea, vor fi instalate 140 de camere video și 249 de senzori pentru monitorizarea traficului. Proiectul beneficiază de o finanțare europeană de aproape 30 de milioane de lei și are ca scop fluidizarea traficului și creșterea siguranței rutiere.
Pentru a sprijini activitatea Poliției Rutiere, Primăria a achiziționat și un radar mobil de ultimă generație, capabil să măsoare viteza vehiculelor de la peste un kilometru distanță, atât ziua, cât și noaptea. Acest echipament va fi utilizat exclusiv pe teritoriul municipiului Brașov pentru a reduce numărul de accidente cauzate de viteza excesivă.
În ciuda acestor măsuri, au circulat recent informații false despre instalarea unor noi sisteme radar și camere de supraveghere care ar aplica automat sancțiuni pentru trecerea pe culoarea galbenă sau roșie a semaforului. Poliția Brașov a dezmințit aceste zvonuri, subliniind că astfel de sisteme nu au fost introduse și recomandă cetățenilor să se informeze doar din surse oficiale.
Prin aceste investiții și măsuri, autoritățile locale își propun să creeze un mediu rutier mai sigur și mai eficient pentru toți participanții la trafic.