Impactul Umflării Mașinilor și în România
Sursa poza si informatii: bizbrasov.ro
În ultimii ani, mașinile au devenit tot mai mari și mai grele, un fenomen cunoscut sub denumirea de „umflarea mașinilor”, care afectează și România.
Un raport recent indică faptul că, în medie, autoturismele vândute în Europa sunt cu 100 de kilograme mai grele decât cele de acum un deceniu. Această creștere în greutate se datorează, în principal, tranziției către vehicule electrice, echipate cu baterii voluminoase și grele, precum și popularității în creștere a SUV-urilor. Anul trecut, peste 54% dintre mașinile achiziționate în Europa au fost SUV-uri.
Specialiștii avertizează că această tendință poate avea consecințe serioase. Vehiculele mai grele necesită o distanță mai mare pentru a se opri în caz de urgență. Jean Tatu, pilot de raliu, subliniază: „Clar că este necesară o distanță mai mare pentru a opri mașina.”
În plus, dimensiunile crescute ale autoturismelor pun presiune pe infrastructura existentă. Parcările, proiectate pentru vehicule cu lățimi de până la 2,30 metri, devin insuficiente pentru noile modele mai late. Un șofer a relatat: „Prima dată am vrut să intru cu fața ca să pot să mă dau jos, dar, din păcate... zic s-o bag acum cu spatele, dar vedeți că nu am cum să o dau și trebuie s-o dau acolo.”
Pentru Brașov, unde numărul mașinilor înmatriculate a crescut semnificativ în ultimii ani, acest fenomen ar putea agrava problemele de trafic și parcare. Autoritățile locale sunt îndemnate să ia în considerare aceste schimbări în planificarea urbană și în dezvoltarea infrastructurii rutiere.