FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș

FOTO Calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad: Lotul 4, realizat în proporție de 15%. Se lucrează la podul peste Mureș Sursa poza si informatii: Economica.net

Lucrările de modernizare a căii ferate dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad au ajuns la un punct important, continuând în prezent cu construcția noului pod peste râul Mureș. Aflat la kilometrul 2+610, acest proiect se desfășoară sub atenta supraveghere a regionalelor de cale ferată din Timișoara.

Instalarea grinzilor avansează

În momentul de față, echipele sunt preocupate de montarea grinzilor cu zăbrele simple, care formează un sistem triunghiular. Dintre cele nouă seturi planificate, două au fost deja finalizate. Concomitent, se desfășoară construcția pilelor 7 și 8, esențiale pentru structura podului, pe malurile Mureșului.

Caracteristicile tehnice ale podului

Podul proiectat va avea o deschidere principală de 180 de metri, utilizând un arc metalic cu căi la nivel inferior completat cu piatră spartă. În plus, construcția include nouă deschideri de câte 50 de metri fiecare, realizate din grinzi cu zăbrele și umpluturi de piatră spartă. Infrastructura sa cuprinde două culee și nouă pile, asigurându-i astfel stabilitatea și durabilitatea.

Un contract ambițios și detalii financiare

Modernizarea lotului 4, care acoperă tronsonul Ronat Triaj D – Arad, întinzându-se pe o distanță de 54,86 km, este încredințată unei asocieri conduse de WeBuild, alături de Partecipazioni Italia și Salcef. Valoarea totală a contractului se ridică la 2,18 miliarde de lei. Conform datelor disponibile pe platforma CFR Infrastructură, lucrările ar trebui să fie finalizate până în iunie 2026.

Importanța proiectului

Acest proiect face parte dintr-un efort mai amplu de a moderniza și eficientiza rețeaua feroviară națională, menită să reducă timpul de călătorie între principalele orașe și să îmbunătățească siguranța și confortul pasagerilor. Prin modernizarea sa, căile ferate din această zonă vor putea susține viteză de deplasare mai mare și trafic intensificat, contribuind astfel semnificativ la dezvoltarea transportului feroviar în România.

În concluzie, lucrările pentru podul peste Mureș avansează conform planului, iar progresul de 15% al lotului 4 este un semn bun pentru continuarea proiectului în ritmul estimat. Anticipând beneficiile viitoare, proiectul promite să fie o componentă-cheie în infrastructura națională de transport.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Ce Spune Codul Rutier despre Parbrize și Lunete Întunecate?
Ce Urmează După Eșecul la Bacalaureat? Soluții pentru Absolvenții Care Nu Promovează Examenul
Chiriașii din Brașov Pot Cumpăra Locuințele Ocupate, Ignorând Opoziția RIAL
Coliziune Fatală între un Autoturism și un Tir
Contestare în rândul polițiștilor locali din Brașov față de noile regulamente impuse de Primărie
Covorul roşu întins pentru Bulgaria. Vecinii de la sud de Dunăre au îndeplinit toate condițiile pentru aderarea la zona euro, la 1 ianuarie 2026, spune Eurogrup
Detaliile Conflictului
Dezbateri Asupra Majorărilor de TVA și Discrepanțe între Partide în Formarea Guvernului
Doi traficanți de droguri de mare risc reținuți, copiii preluați de autorități
ECOFIN va aviza azi că România nu și-a respectat angajamentul din planul fiscal
Europenii devin tot mai conștienți ca tariful reciproc de 10% va fi punctul de plecare într-un eventual acord comercial cu SUA