Este Benefic să Pui Cutia Automată în Park la Semafor? Impactul Asupra Transmisiei

Este Benefic să Pui Cutia Automată în Park la Semafor? Impactul Asupra Transmisiei Sursa poza si informatii: bizbrasov.ro

Mulți șoferi au obiceiul de a scoate mașina din viteză și a o lăsa pe liber la semafor, un reflex învățat de la școala de șoferi pe vehicule cu transmisie manuală. Însă, în cazul mașinilor cu cutie de viteze automată, acest obicei poate avea efecte negative asupra transmisiei.

Cum funcționează cutia de viteze automată?

La mașinile cu cutie automată, schimbarea treptelor de viteză se face automat, în funcție de presiunea aplicată pedalei de accelerație. Principalele poziții ale schimbătorului de viteze sunt:

  • P (Park): blochează roțile și acționează similar frânei de mână la vehiculele cu transmisie manuală.
  • R (Reverse): marșarier, pentru deplasarea cu spatele.
  • N (Neutral): lasă mașina pe liber, similar cu „punctul mort” de la transmisia manuală.
  • D (Drive): permite deplasarea înainte, cu schimbarea automată a treptelor de viteză.

De ce este important să lăsăm cutia în „Drive” la semafor?

Spre deosebire de cutiile manuale, la care este recomandat să scoatem mașina din viteză la semafor pentru a proteja ambreiajul, la cutiile automate lucrurile stau diferit. Când șoferul apasă frâna, sistemul de transmisie se decuplează automat, iar menținerea schimbătorului în poziția „Drive” permite o tranziție lină și reduce uzura prematură a componentelor.

Ce riscuri implică schimbarea frecventă între pozițiile „P”, „N” și „D”?

Frecventa schimbare a cutiei de viteze între pozițiile „P”, „N” și „D” poate duce la uzura prematură a componentelor transmisiei. Mecanicul auto Robert Marin subliniază că acest sistem este complex și conceput să funcționeze într-un anumit mod. Astfel, este recomandat ca, odată ce transmisia este pusă în poziția „D”, aceasta să rămână cuplată până când parcăm mașina.

Recomandări pentru șoferii cu transmisie automată

  • Mențineți schimbătorul în poziția „Drive” la semafor: Acest lucru permite sistemului de transmisie să decupleze automat și să asigure o tranziție lină.
  • Evitați schimbările frecvente între pozițiile „P”, „N” și „D”: Aceste acțiuni pot duce la uzura prematură a componentelor transmisiei.
  • Țineți piciorul pe frână la oprire: Astfel, sistemul de transmisie se decuplează și permite o oprire sigură.

Prin adoptarea acestor practici, șoferii pot prelungi durata de viață a cutiei de viteze automate și pot evita costurile asociate reparațiilor premature.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.