Drum Expres Arad – Oradea: Turcii de la Nurol rămân căștigători pe lotul 3. Contestația ucrainenilor, respinsă

Drum Expres Arad – Oradea: Turcii de la Nurol rămân căștigători pe lotul 3. Contestația ucrainenilor, respinsă

Sursa poza si informatii: Economica.net

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a emis marți, 16 septembrie, decizia finală în favoarea constructorilor turci de la Nurol, contracarând contestația depusă de Automagistral Pivden – Precon Transilvania în luna august. Astfel, rezultatul inițial al licitației pentru construirea lotului 3 al Drumului Expres Arad – Oradea rămâne neschimbat.

În data de 30 iulie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET A.S. va fi responsabilă de execuția lucrărilor pe segmentul de 47 de kilometri al acestui drum extrem de important pentru infrastructura românească. Conform informațiilor furnizate la acea vreme de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, valoarea contractului se ridică la 2,85 miliarde de lei, fără TVA, o investiție semnificativă susținută prin Programul Transport 2021-2027.

Durata de execuție a lucrărilor a fost stabilită la 24 de luni de la momentul emiterii ordinului de început al lucrărilor. Pe acest tronson se vor construi 29 de structuri de infrastructură, incluzând un pasaj de 592 metri ce va traversa calea ferată și DJ709B.

În februarie 2025, CNSC a aprobat parțial contestația celor de la Nurol, după ce, inițial, în decembrie 2024, asociația formată din AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL din Ucraina și PRECON TRANSILVANIA SRL din România fusese desemnată câștigătoare. Această decizie a fost însă revocată la reluarea licitației, după ce CNAIR a analizat nouă oferte depuse în luna iunie 2024 pentru acest proiect.

Drumul Expres Arad – Oradea, având o lungime totală de 120,47 km, este împărțit în trei loturi strategice:

  • Lotul 1 (Oradea – Salonta): Acoperă 33,7 kilometri, plus un drum de legătură de 5,3 km la DN 79 – Salonta. Lucrările pentru acest tronson urmează să fie realizate de Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL, contractul fiind semnat la data de 15 mai 2025.

  • Lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș): Include un traseu de 39,7 kilometri, alături de un drum de 10 km care se întinde până la frontiera cu Ungaria. Acest lot este în prezent în faza de evaluare a ofertelor.

  • Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad): Se extinde pe o distanță considerabilă de 47,07 km și cuprinde un drum suplimentar de 2,9 km ce face legătura cu zona industrială Arad Vest.

Proiectul general al Drumului Expres Arad – Oradea este vital pentru dezvoltarea regională și implică structurarea unei rețele eficiente de transport care să fluidizeze traficul și să îmbunătățească conexiunile între orașele Arad și Oradea. Aceasta investiție nu doar că reprezintă un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii rutiere, dar și un proiect strategic pentru dezvoltarea economică a regiunii. Decizia CNSC consolidează poziția Nurol ca un jucător important în industria construcțiilor din România.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Drum Expres Arad – Oradea: Turcii de la Nurol rămân căștigători pe lotul 3. Contestația ucrainenilor, respinsă
Ministrul Energiei a intrat în „negocieri intense” cu Bruxelles-ul pentru amânarea închiderii cărbunelui
România scoate la vânzare noi resurse de apă
Rusia a declanşat un „război hibrid total, nemilos” împotriva Republicii Moldova – Interviu cu Ambasadorul Republicii Moldova la Bucureşti, Victor Chirilă
Semnal „anti-Trump” din Ungaria şi Slovacia. Cele două ţări au anunţat că vor rezista presiunilor exercitate de SUA de a reduce importurile de petrol şi gaze din Rusia
Trump desemnează mişcarea Antifa drept organizaţie teroristă
Anchetarea lui Călin Georgescu Confirmă Dezinformarea Externă Contra României
Animawings se face mai mare decât TAROM. Marius Pandel: Nu ne propunem să fim noul TAROM, dar ne propunem să fim o alternativă la low-cost-ul din piață
Autocisternă Căzută, Trafic Redirecționat Temporar
Bolojan: Este anormal să punem taxe suplimentare cât timp avem spaţii de reducere a cheltuielilor
Când vede Bolojan primele semne de stabilizare pentru economia României