Creștere de costuri pentru proiectul căii ferate Brașov – Sighișoara: Detalii despre finalizarea lucrărilor
Sursa poza si informatii: bizbrasov.ro
Costurile modernizării liniei feroviare Brașov – Sighișoara au crescut recent, după ce Guvernul a aprobat o hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a semnat un act adițional cu asocierea RailWorks, formată din Aktor S.A. (lider), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A., majorând valoarea contractului cu 4.096.992,56 lei, fără TVA. Astfel, suma totală a contractului a ajuns la 2.981.779.293,34 lei, fără TVA.
Tronsonul Apața – Cața, considerat cel mai complex din cadrul proiectului, include construcția a două tuneluri la Ormeniș și Homorod. Lucrările prevăd modernizarea a 28,2 km de cale ferată, dintre care 6,11 km vor fi reabilitați, 9,626 km vor fi linii noi, iar 12,464 km vor fi în tuneluri. De asemenea, se vor reabilita trei stații (Racoș, Mateiaș, Ormeniș), se vor construi două pasaje superioare, șapte poduri, zece podețe, trei viaducte și patru tuneluri noi. Instalațiile vor include centralizare electronică și sistemul de management al traficului ERTMS.
Conform datelor de pe site-ul CFR Infrastructură, noile termene pentru finalizarea lucrărilor sunt octombrie 2026 pentru subsecțiunea Apața – Cața și aprilie 2027 pentru subsecțiunile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara.
Aceste ajustări financiare și termene actualizate reflectă complexitatea și amploarea proiectului de modernizare a liniei feroviare Brașov – Sighișoara, esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii feroviare din regiune.