Cine se luptă să construiască primii 23 de km din mega-construcția Canalul Siret-Bărăgan, un proiect în valoare de 1 miliard de lei

Cine se luptă să construiască primii 23 de km din mega-construcția Canalul Siret-Bărăgan, un proiect în valoare de 1 miliard de lei Sursa poza si informatii: Economica.net

Proiectul gigant al Canalului Magistral Siret-Bărăgan își caută constructorii capabili să ducă la bun sfârșit primii 23 de kilometri ai acestei lucrări monumentale, deja controversate. Anvergura financiară a proiectului se ridică la un miliard de lei, având la bază fonduri bugetare și o durată estimată de execuție de aproximativ 31 de luni.

Proiectul este împărțit între două asocieri notabile care s-au înscris la licitație. Prima asociere este condusă de Construcții Erbașu, în colaborare cu Olt-Proiect Slatina, detinută de antreprenorul Andrei Necula, și alte companii precum Double a Trust, administrată de Doru Ploscaru, Electro-Alfa International al lui Gheorghe Ciubotaru, S.C. Troia Premium Construct, și Naco Express, controlată de Constantin Păun. Toate aceste companii s-au aliniat să participe în cadrul licitației organizate de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF).

Cealaltă asociere este condusă de Dimex-2000 Company, deținută de familia Scurtu. Partenerii săi de proiect includ Aqua Prociv Proiect, Aquaproiect și Hidroconstrucția, alături de Global Industrial și CML.RO. Acest consorțiu a demonstrat și el interes ridicat pentru etapa inițială a proiectului.

Dezvoltarea proiectului în județul Vrancea include o serie de lucrări complicate, precum crearea Prizei Călimănești, care va integra noduri hidrotehnice la Zăbrăuți, Șușița și Putna. Proiectul mai propune și construirea a două poduri în mediul urban și rezolvarea mai multor subtraversări de râuri și drumuri naționale.

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin-Ionuț Barbu, a declarat că semnarea contractului este iminentă, fiind așteptată în decursul a unei săptămâni, iar în două luni sunt programate să înceapă lucrările. „Una dintre priorități va fi irigarea gravitațională a 400.000 de hectare, folosind apă adusă din Dunăre. Proiectul va include cel puțin 35 de km de canal", a afirmat ministrul la un eveniment recent.

Istoria proiectului Canalului Siret-Bărăgan începe în 1986, cu planuri pentru o lungime de 198 km între Barajul Călimănești și Lacul Dridu. De atunci, s-a confruntat cu stagnări și derapaje financiare, în 2012 fiind estimată o investiție totală de 3,5 miliarde de euro. Potențialul economic al proiectului este vast, având în vedere impactul direct pe irigarea unei suprafețe considerabile din terenul agricol al României.

Desfășurările viitoare ale acestui proiect sunt urmărite cu atenție, atât pentru provocările tehnice și financiare care le presupune, cât și pentru impactul semnificativ pe care îl va avea asupra agriculturii și economiei. Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare afirmă că realizarea canalului va simplifica mult procesele de irigare, reducând costurile datorită folosirii aducțiunii gravitaționale.

Aceasta marcă o etapă crucială în eforturile României de a investi în infrastructură și agricultura sustenabilă, adresându-se unor necesități presante ale mediului rural și ale securității alimentare naționale.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Ce Spune Codul Rutier despre Parbrize și Lunete Întunecate?
Ce Urmează După Eșecul la Bacalaureat? Soluții pentru Absolvenții Care Nu Promovează Examenul
Chiriașii din Brașov Pot Cumpăra Locuințele Ocupate, Ignorând Opoziția RIAL
Coliziune Fatală între un Autoturism și un Tir
Contestare în rândul polițiștilor locali din Brașov față de noile regulamente impuse de Primărie
Covorul roşu întins pentru Bulgaria. Vecinii de la sud de Dunăre au îndeplinit toate condițiile pentru aderarea la zona euro, la 1 ianuarie 2026, spune Eurogrup
Detaliile Conflictului
Dezbateri Asupra Majorărilor de TVA și Discrepanțe între Partide în Formarea Guvernului
Doi traficanți de droguri de mare risc reținuți, copiii preluați de autorități
ECOFIN va aviza azi că România nu și-a respectat angajamentul din planul fiscal
Europenii devin tot mai conștienți ca tariful reciproc de 10% va fi punctul de plecare într-un eventual acord comercial cu SUA