Cei mai finanțați de stat în 2023 și sumele primite. Află cine domină topul finanțărilor!

Cei mai finanțați de stat în 2023 și sumele primite. Află cine domină topul finanțărilor! Sursa poza: Economica.net

Constructorii de Autostrăzi care au Încasat Cel Mai Mult de la Stat în acest An

În 2023, sectorul de construcție a autostrăzilor din România a cunoscut o dinamică impresionantă, cu sume semnificative alocate către principalii antreprenori. Liderul incontestabil al pieței este grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, care a raportat lucrări în valoare de peste 1,7 miliarde de lei de la începutul anului. Dintre aceste facturi, 1,15 miliarde de lei au fost deja achitate, consolidând astfel poziția grupului ca principal beneficiar de fonduri publice.

Restul sumelor facturate de către UMB nu au fost încă achitate, însă toate facturile sunt în termen, cea mai veche datând din luna trecută. Acest lucru contrazice informațiile conform cărora s-ar înregistra întârzieri la plată, subliniind că toate angajamentele financiare sunt la zi.

Pe locul al doilea, WeBuild, o companie italiană, a emis facturi totalizând 671 milioane de lei, dintre care statul a plătit 551 milioane de lei până în prezent. Această sumă substanțială reflectă angajamentul autorităților de a progresa în ritm accelerat cu modernizarea infrastructurii rutiere.

Pe treapta a treia a podiumului se află antreprenorul turc Makyol, care a facturat lucrări de 491 milioane de lei, cu 260 milioane plătite până acum. Tot din Turcia vine și Mapa, care a încasat 337 milioane de lei, dintr-un total facturat de 352 milioane de lei.

Compania austriacă Porr, un alt jucător de top în acest domeniu, a emis facturi de 350 milioane de lei și a primit plăți pentru 230 milioane lei. Deși austriecii se confruntă cu o rată de plată mai mică, prezența lor în topul companiilor nu este de neglijat.

Între timp, bulgarii de la Trace au emis facturi de peste 200 milioane de lei, însă au reușit să încaseze doar 38 milioane de lei, aspect ce reflectă provocările întâlnite în acest sector competitiv. Compania turcă Nurol a emis facturi de aproape 160 milioane de lei, cu 102 milioane plătite, demonstrând o poziție solidă pe piață.

În rândul companiilor asiatice, constructorul chinez CCECC a facturat lucrări în valoare de 77 milioane de lei și a primit 46 milioane din această sumă, continuând să-și consolideze prezența pe piața românească. De asemenea, firma locală Construcții Erbașu a emis facturi de 23 milioane de lei, din care a încasat peste 4 milioane.

Acest top al constructorilor de autostrăzi ilustrează diversitatea de companii prezente în România și eforturile semnificative ale statului de a îmbunătăți infrastructura națională. Cu numeroase proiecte în curs de desfășurare, se așteaptă ca aceste companii să continue să joace un rol crucial în dezvoltarea rețelei de transport național.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Ce Spune Codul Rutier despre Parbrize și Lunete Întunecate?
Ce Urmează După Eșecul la Bacalaureat? Soluții pentru Absolvenții Care Nu Promovează Examenul
Chiriașii din Brașov Pot Cumpăra Locuințele Ocupate, Ignorând Opoziția RIAL
Coliziune Fatală între un Autoturism și un Tir
Contestare în rândul polițiștilor locali din Brașov față de noile regulamente impuse de Primărie
Covorul roşu întins pentru Bulgaria. Vecinii de la sud de Dunăre au îndeplinit toate condițiile pentru aderarea la zona euro, la 1 ianuarie 2026, spune Eurogrup
Detaliile Conflictului
Dezbateri Asupra Majorărilor de TVA și Discrepanțe între Partide în Formarea Guvernului
Doi traficanți de droguri de mare risc reținuți, copiii preluați de autorități
ECOFIN va aviza azi că România nu și-a respectat angajamentul din planul fiscal
Europenii devin tot mai conștienți ca tariful reciproc de 10% va fi punctul de plecare într-un eventual acord comercial cu SUA