Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație

Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, secțiunea de cale ferată dintre Predeal și Brașov a primit undă verde din perspectiva mediului, marcând un pas important către modernizarea acestei rute esențiale. Această inițiativă urmărește nu doar să îmbunătățească circulația trenurilor, ci și să asigure infrastructura necesară pentru a face față celor mai recente provocări climatice.

Licitația: Următorul pas cheie

Conform documentelor prezentate de Asociația Pro Infrastructură (API) pe forumul PeUndeMerg.ro, lansarea licitației pentru modernizarea tronsonului feroviar Predeal – Brașov este planificată pentru primele luni ale anului viitor. Aceasta reprezintă o etapă crucială în reabilitarea unei porțiuni de 27 de kilometri de cale ferată, având un buget estimat la 1,8 miliarde de lei. Proiectul vizează atingerea unei viteze de operare de 160 km/h, aducând astfel o îmbunătățire semnificativă în transportul feroviar din zonă.

Importanța modernizării în contextul actual

Necesitatea acestor lucrări de modernizare nu este doar o chestiune de eficiență economică, ci și una de reziliență și siguranță. Pasionații de infrastructură au subliniat de nenumărate ori importanța unei rute feroviare solide între Predeal și Brașov, mai ales după recentele fenomene meteorologice care au provocat inundații și au afectat grav circulația pe un fir de cale ferată. Aceste probleme au dus la întârzieri semnificative ale trenurilor, afectând traficul zilnic pe această magistrală aglomerată.

Mega-tunelul de 10 km: O inovație în infrastructura feroviară

Unul dintre punctele centrale ale acestui proiect ambițios este construirea unui tunel impresionant de 10 km, destinată să ofere o mai mare stabilitate și predictibilitate traficului. Această construcție nu numai că va proteja linia de eventualele dezastre naturale, dar va și optimiza traseul, reducând timpul de călătorie și îmbunătățind confortul pasagerilor.

Perspective și așteptări

Odată cu aprobarea acordului de mediu și lansarea iminentă a licitației, așteptările sunt mari pentru acest proiect de proporții. Acesta nu doar că va revoluționa transportul între București și Brașov, dar și poate servi drept model pentru alte inițiative similare în țară. Într-un context în care infrastructura României are nevoie de reforme urgente, un astfel de proiect aduce nu doar o speranță de rinviere, ci și un potențial exemplu de urmat pentru modernizarea altor rute strategice.

Pe măsură ce ne apropiem de începutul lansării licitației, ochii sunt ațintiți asupra rezultatelor acestei inițiative care promite să transforme și să îmbunătățească semnificativ transportul feroviar dintre două dintre cele mai importante orașe din România. Rămâne de văzut cum se vor materializa aceste planuri ambițioase, într-un context economic și climatic tot mai provocator.


Cristian Toma

Cristian Toma are 34 de ani și este jurnalistul principal din spatele azi în Brașov. Născut în cartierul Șchei și îndrăgostit de orașul de la poalele Tâmpei, Cristian aduce zilnic în fața cititorilor poveștile reale ale orașului: de la știri de ultimă oră și inițiative locale, până la reportaje de teren cu suflet și context. Cu o voce calmă, privire atentă și o sete autentică de adevăr, Cristian e genul de reporter care preferă să asculte întâi, apoi să scrie. Îl găsești mereu cu microfonul în mână și o agendă plină, în inima comunității.

Știri Generale

Știri Generale
Căldură Intensă în Transilvania și Zonele Montane Spre Sfârșitul Lunii Iunie
Castelul Miko din Olteni, la 45 km de Brașov, Găzduiește Noul Muzeu al Calului Secuiesc în 2024
Claudiu Gherguț, Victoriuos în Chefi la cuțite S15, Explorează Bucătăria de Elită la Retroscena în Italia
CNAS a reuşit să-i lase neasiguraţi la sănătate până în 2026 pe mulţi dintre cei care au doar venituri extrasalariale, prin Ordinul prin care a încercat să le rezolve problema
Compania de optică Lensa a atras doi noi investitori în acționariatul său, OH Holding Limited și ATM Ventures
Continuăm sau Oprim Închirierea? Inițiativă Publică pentru Susținerea Mobilității Urbane Moderne
Dacia, program ambițios de lansări în următorii ani: Sandero facelift, Spring 2, C-Neo
Descoperind Viața Urbană la Brașov în Cartierul Modern (P)
Europa a luat locul SUA ca principal furnizor de ajutor militar, financiar și umanitar pentru Ucraina
Ghidul Complet al Avantajelor și Dezavantajelor
Ion Iliescu Diagnosticat cu Cancer Pulmonar și Supus unei Intervenții Chirurgicale